خبر -درمان سرطان

دبیرستانی-کنکوری

محل تبلیغ شما تهران گراف


خبر -درمان سرطان

ا موضوع: تحولي در درمان سرطان با كشف رازDNA,,

 

محققان دانشگاه کمبريج موفق به کشف يک مارپيچ چهارگانه در سلولهاي انسان شده‌اند که مي‌تواند يک راهکار مهم در مبارزه با سرطان باشد.

اين يافته‌ها دقيقا 60 سال پس از کشف راز حيات در مارپيچ دوگانه دي‌ان‌اي توسط جيمز واتسون و فرانسيس کريک در همين دانشگاه به دست آمده‌اند.

مارپيچ‌هاي چهارگانه به جاي دو رشته دي‌ان‌اي، چهار رشته را در هم بافته و توسط محققان در آزمايشگاه به دست آمده اما پيش از تصور عمومي اين بود که چنين چيزي در طبيعت وجود ندارد.

اما اکنون بر اساس اين پژوهش که در مجله Nature Chemistry منتشر شده، اين مارپيچهاي چهارگانه در سلولهاي سرطاني شناسايي شده‌اند.

شايد اين گونه مارپيچ براي سلولهاي سرطاني انسان منحصربفرد باشد و کشف آن به معني امکان ساخت داروهاي جديد سرطان براي مبارزه با اين ساختارهاي نامعمول دي‌ان‌اي است.

اين پژوهش، پيوندهاي واضحي را ميان تمرکزهاي ساختارهاي مارپيچ چهاررشته‌اي و فرآيند تکثير دي‌ان‌اي را به نمايش گذاشته که نقش محوري در تقسيم و توليد سلولي ايفا مي‌کند.

سرطانها معمولا از ژنهايي موسوم به انکوژن نشات مي‌گيرند که در جهت افزايش تکثير دي‌ان‌اي جهش يافته و منجر به از کنترل خارج شدن تکثير سلولي و رشد تومور مي‌شوند.

نرخ افزايشي تکثير دي‌ان‌اي در انکوژنها به قدرتمند شدن ساختارهاي مارپيچي چهارگانه منجر مي‌شود. اين بدان معني است که فعاليتهاي سلولي مخرب مي‌تواند با مولکولهاي مصنوعي يا ديگر اشکال درمان مورد هدف قرار بگيرد

 



می پسندم نمی پسندم

تعداد بازديد : 2424

تاریخ انتشار: جمعه 6 بهمن 1391 ساعت: 14:5

برچسب ها : ,
نظر

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










دوستان و همکاران

با مرجع گرافیک دوست شوید !

محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما محل لگوهای شما تهران گراف قالب گراف
تمامی حقوق سایت و قالب برای((دبیرستانی-کنکوری)) محفوظ می‌باشد و هرگونه سؤاستفاده و کپی برداری پیگرد قانونی دارد | کپی رایت ۲۰۱۳
طراحی و سئو: تهران گراف ترجمه: قالب گراف